امضای قرارداد احداث پروژه بندر عظیم فاو با شرکت دوو کره

به گزارش مجله مدیریت ناب، به گزارش خبرنگاران به نقل از الصباح، وزارت حمل و نقل عراق گفت که این وزراتخانه یکشنبه آینده قراراداری را با شرکت دوو کره جنوبی جهت احداث بندر عظیم فاو با حضور مصطفی کاظمی نخست وزیر و ناصر الشبلی وزیر حمل ونقل عراق امضا خواهد نمود.

امضای قرارداد احداث پروژه بندر عظیم فاو با شرکت دوو کره

از سوی دیگر فرحان الفرطوسی مدیر کل شرکت بنادر عراق گفت: پروژه بندر عظیم فاو براساس استاندارادها و طرح های تایید شده توسط شرکت مشاور ایتالیایی اجرا خواهد شد.

الفرطوسی با اشاره به اینکه این پروژه پانزده هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد نمود، افزود: ارزش این قراداد که اختیار امضای آن با شرکت دوو کره جنوبی به نخست وزیری و وزارت حمل و نقل سپرده شده، به دو میلیارد و 625 میلیون دلار می رسد و شامل احداث 90 اسکله است که پنجاه مورد از آنها برای کانتینرها، 12 مورد برای محموله های عمده و تعدادی دیگر برای اسکله های نفتی با ظرفیت دو میلیون کانتینر در سال و حداکثر سه میلیون کانتینر است.

مدیرکل شرکت بنادر عراق گفت: اعتبار اجرای این پروژه تا اواسط سال 2022 یا بیشتر تامین شده که 400 میلیارد دینار آن به وسیله قانون استقراض مصوب مجلس و بیش از 600 میلیون دینار نیز در بودجه تامین شده است.

بندر عظیم فاو در جنوب استان بصره عراق است و ظرفیت برنامه ریزی شده این بندر به سالانه 99 میلیون تن تخمین زده می گردد و با احداث آن به یکی از عظیمترین بنادر مشرف بر آب های خلیج فارس و دهمین بندر از نوع خود در سطح دنیا تبدیل خواهد شد.

سنگ بنای احداث این بندر پنجم آوریل 2010 گذاشته شد. این بندر در منطقه رأس البیشه قرار گرفته است و احداث آن باعث تغییر نقشه حمل و نقل دریایی دنیای می گردد و پروژه ای راهبردی است که شرق را به وسیله عراق ، ترکیه و سوریه به اروپا متصل می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1357

به "امضای قرارداد احداث پروژه بندر عظیم فاو با شرکت دوو کره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای قرارداد احداث پروژه بندر عظیم فاو با شرکت دوو کره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید