امدادرسانی به 1867 گرفتار برف و کولاک در 72 ساعت گذشته

به گزارش مجله مدیریت ناب، تهران (پانا) - رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امداد رسانی به یکهزارو 867 نفر از هموطنان در10 استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، ایلام، قزوین، کردستان، کرمانشاه، گلستان، لرستان و همدان اطلاع داد.

امدادرسانی به 1867 گرفتار برف و کولاک در 72 ساعت گذشته

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مهدی ولی پور در زمینه خدمات امداد و نجات به آسیب دیدگان در برف و کولاک گفت: 72 ساعت گذشته با کوشش امدادگران و نجات گران هلال احمر به یکهزار و 867 نفر از هموطنان در 10 استان مزبور، امداد رسانی شد.

وی شرح داد: تعداد 61 تیم امداد نجات متشکل از 201 نفر امدادگر و نجاتگر، در 36 محورکوهستانی مشغول امداد رسانی به هموطنان آسیب دیده در برف و کولاک بودند و توانستند 17 نفر از مصدومان را به مراکز امن منتقل نمایند و هفت نفر هم به مرکز درمانی منتقل شدند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به رها سازی 140 دستگاه خودرو گرفتار شده در برف اشاره نمود و اضافه نمود: 72 ساعت گذشته 51 بطری آب معدنی،88 بسته بیسکویت و 22 بسته غذایی در بین آسیب دیدگان توزیع شد.

ولی پور همچنین از اسکان اضطراری و موقت تعدادی از مسافران زمستانی در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری هلال احمر در جاده های سخت گذر و مسیرهای مواصلاتی صعب العبور کوهستانی اطلاع داد.

وی درخواست کرد: مردم هنگام قرار دریافت در شرایط های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت، با شماره 112 مرکز پاسخگویی به یاری اضطراری سازمان امداد و نجات تماس بگیرند.

طرح ملی امداد و نجات زمستانه که از روز 20 آذر ماه شروع شده، تا سرانجام روز 20 اسفند 99 به مدت 90 روز در سراسر کشور ادامه خواهد داشت که در این طرح 11 هزار نفر امدادگر و نجاتگر هلال احمر به ارائه خدمات متنوع امدادی به آسیب دیدگان حوادث و سوانح غیر مترقبه در شرایط جوی ناپایدار می پردازند.

همچنین در این طرح یکهزار و 263 مرکز شامل 561 پایگاه ثابت، 179 پایگاه موقت، 22 مرکز امداد هوایی، 433 شعبه در مراکز 32 استان و 34 تیم آموزش و نگهداری سگ های تجسس(آنست) به همراه یکهزار و 553 تیم تخصصی هلال احمر و به کار گیری یکهزار و 43 دستگاه آمبولانس، 19 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 456 دستگاه خودروی نجات، 50 دستگاه خودروی ویژه عملیاتی(آرگو)، 11 دستگاه خودروی فرماندهی عملیات، 16 دستگاه خودروی ارتباطات، 12 هزار و 18 دستگاه خودروهای امدادی، 122 دستگاه موتورلانس و 480 دستگاه موتور سیکلت فعالیت دارند.

علاوه براین در اجرا و برگزاری این طرح ملی، مکان های در نظر گرفته شده برای اسکان اضطراری با توجه به شیوع کرونا، دو برابر سال قبل است و در همه شهرستان ها به ویژه در مناطقی که گردنه های برفگیر وجود دارد، تکایا، حسینیه ها و مساجد هم برای اسکان اضطراری در نظر گرفته شده و به علاوه پایگاه های امدادی هلال احمر تجهیز شده و بسته های امدادی 24 و 72 ساعته تامین شده است.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد یاری های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام برای آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های یاری های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متأثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از 30 سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می گردد که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا می نماید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1392

به "امدادرسانی به 1867 گرفتار برف و کولاک در 72 ساعت گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امدادرسانی به 1867 گرفتار برف و کولاک در 72 ساعت گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید