اقدام تلافی جویانه رهبران آسه آن علیه ترامپ واشنگتن را نگران کرد

به گزارش مجله مدیریت ناب، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، دیپلمات امریکایی با اظهار نگرانی نسبت به عدم حضور رهبران آسه آن در اجلاس گفت: این نوع تحریم توسط رهبران به عنوان تلاشی عمدی برای خجالت زده کردن ترامپ قلمداد می گردد و این موضوع بر روابط آسه آن و آمریکا تاثیر منفی خواهد گذاشت.

اقدام تلافی جویانه رهبران آسه آن علیه ترامپ واشنگتن را نگران کرد

رهبران هفت دولت از 10 عضو آسه آن در این اجلاس شرکت نکردند و رهبران سنگاپور، مالزی، اندونزی، برونئی، کامبوج، میانمار و فیلیپین هم تنها وزرای خارجه خود را به این اجلاس فرستادند.

به نظر می رسد حضور کمرنگ آن ها با تصمیم ترامپ مبنی بر عدم حضور شخصی در اجلاس سران بانکوک و نیز نفرستادن معاون یا وزیر امور خارجه خود به این اجلاس مرتبط می باشد.

یک منبع آسه آن به این موضوع اشاره نمود که گروه ملل از رئیس جمهور ایالات متحده که تصمیم به کنار گذاشتن این نشست گرفته بود ناراحت بودند. وی اضافه نمود: توقع این بود که ترامپ حداقل نماینده ای را از کابینه بفرستد. چنین ژستی ممکن است برای گفتگوهای آینده مضر باشد.

ویلبور راس وزیر تجارت آمریکا ،که به همراه رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی امریکا به بانکوک سفر نموده بود مطرح کرد که دولت ترامپ بسیار درگیر و متعهد به این منطقه است.

در پی گزارش های مبنی بر عدم حضور ترامپ در اجلاس بانکوک، پانیتان واتانایاگورن رئیس کمیته مشاوره امنیتی پرات چان او چا نخست وزیر، به بانکوک پست گفت: دلایل مختلفی وجود داشت که ترامپ از حضور در اجلاس سرباز زد.

وی در ادامه اضافه نمود: حضور رئیس جمهور ترامپ [در اجلاس ها] پیچیده است، و در گذشته بارها و بارها به رویارویی ختم شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 538

به "اقدام تلافی جویانه رهبران آسه آن علیه ترامپ واشنگتن را نگران کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام تلافی جویانه رهبران آسه آن علیه ترامپ واشنگتن را نگران کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید