افزایش ابتلای به تب دینگو در منطقه ها مختلف پاکستان

به گزارش مجله مدیریت ناب، منابعی در وزارت بهداشت پاکستان اعلام کردند روزانه تعداد زیادی از پاکستانی ها به تب دینگو مبتلا شده و راهی بیمارستان می شوند.

افزایش ابتلای به تب دینگو در منطقه ها مختلف پاکستان

به گزارش به نقل از خبرگزاری جیو نیوز، منابع وزارت بهداشت پاکستان گفتند که در ماه جاری تا کنون بیش از هزار نفر به تب دینگو مبتلا شده اند و روزانه بر تعداد این افراد افزوده می گردد.

منابع خبری از ابتلای بیش از 300 مورد تازه تب دینگو در پاکستان در شبانه روز گذشته خبر دادند و گفته می گردد بیشترین آمار دینگو در شهر پیشاور مرکز استان خیبرپختونخوا پاکستان گزارش شده است.

از سال 2017 پاکستان به طور مرتب هر ساله در فصل بارندگی های فصلی با افزایش مبتلایان دینگو روبرو است. طبق آمار دولت پاکستان در سال 2017، 3442 نفر، در سال 2018، 3200 نفر، در سال 2019، 24547 نفر و در سال 2020، 3442 مورد ابتلا به دینگو در پاکستان گزارش شد که بدلیل آن صد ها نفر جان خود را از دست دادند.

بخش بهداشت و درمان استان اوتارپرادش هند هم پیشتر در گزارشی گفت با جان باختن دو فرد دیگر بر اثر نیش پشه دینگو، آمار تلفات بر اثر این تب ویروسی در استان اوتار پرادش به 60 نفر رسید.

این بیماری به وسیله پشه ای به نام پشه آئدس به انسان منتقل می گردد. این پشه که به ببر آسیایی مشهور شده است در منطقه ها استوایی دنیا به ویژه آسیای جنوب شرقی از جمله مالزی وجود دارد. این بیماری اخیراً تلفات انسانی زیادی داشته است. علائم این بیماری سردرد، کمردرد، تب معمولاً شدید و در بعضی موارد خارش و جوش در قسمت های مختلف بدن است. موارد مرگش 1 در هزار گزارش شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1761

به "افزایش ابتلای به تب دینگو در منطقه ها مختلف پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش ابتلای به تب دینگو در منطقه ها مختلف پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید