استقلال بعد از کرونا؛ هیچ مهره ای بیرون نیست

به گزارش مجله مدیریت ناب، استقلال از شیوع کرونا چندان هم متضرر نشده و در این زمان که لیگ تعطیل شده مصدومانش بازگشته اند.

استقلال بعد از کرونا؛ هیچ مهره ای بیرون نیست

علی مغانی،ابعاد هولناک شیوع ویروس کرونا در زندگی همه ما به وضوح قابل مشاهده است. این دیگر نیازی به شرح و تفسیر ندارد اما این تعطیلی ناخواسته و وقفه طولانی در لیگ، در کنار ده ها لطمه ای که به مسابقات و به استقلال زده، لااقل یک ویژگی مثبت برای فرهاد مجیدی داشته؛ این مربی جوان بعد از فروکش کردن کرونا می تواند همه مهره های کلیدی اش را در دسترس داشته باشد.

اگر فرض کنیم مدیران استقلال می توانند دو خارجی مؤثر این تیم یعنی شیخ دیاباته و هروویه میلیچ را لااقل تا انتها فصل در تیم نگه دارند، استقلال برای اولین بار از زمان مربیگری فرهاد مجیدی می تواند همه مهره هایش را بدون آسیب دیدگی در کنار هم داشته باشد. این اتفاق به مربیان استقلال آزادی عمل می دهد که در هر بازی، ترکیب متفاوتی را به زمین بفرستند و دیگر کسی نمی تواند قبل از شروع بازی، ترکیب 11نفره آبی ها را بدون حتی یک غلط پیش بینی کند!

در خط دفاعی اگر نیکولای بودوروف را جداشده بدانیم و شاهین طاهرخانی را به عنوان مدعی حضور در ترکیب اصلی به شمار نیاوریم، از بین دانشگر، روزبه چشمی، سیاوش یزدانی و عارف غلامی به طور معمول یک نفر باید بازی را از روی نیمکت شروع کند. کمی جلوتر اگر مسعود ریگی و علی کریمی مسئله ای از نظر آمادگی بدنی نداشته باشند، این فرشید باقری است که به نیمکت منتقل می گردد و با بازگشت فرشید اسماعیلی، هافبکی مثل آرش رضاوند هم احتمالاً کمتر از گذشته فرصت حضور در زمین را پیدا می نماید.

اما چالش عظیم در خط حمله استقلال شکل می گیرد که از میان شیخ دیاباته، مهدی قائدی و ارسلان مطهری، در هر بازی یک نفر باید از ترکیب اصلی کنار بماند و البته حضور همزمان این سه مهاجم پیروز موجب می گردد مربیان استقلال در طول بازیهمیشه شانس یک تعویض مؤثر در خط حمله را داشته باشند و در دیدارهایی که اصطلاحاً گره می خورد، دیگر نیازی به امید بستن به معجزه های مرتضی تبریزی نباشد.

گفته می گردد سازمان لیگ به تیم ها 4 هفته فرصت می دهد که آماده حضور مجدد در لیگ شوند. طبعاً این فاصله کوتاه تر از آن است که تیم ها به پیک (اوج) آمادگی برسند. اما این شرایطی یکسان برای همه تیم هاست و اگر استقلال دچار حاشیه های مدیریتی نگردد و هفته های باقی مانده را با آرامش ادامه دهد، می تواند یکی از برنده های یک سوم انتهای لیگ باشد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 910

به "استقلال بعد از کرونا؛ هیچ مهره ای بیرون نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال بعد از کرونا؛ هیچ مهره ای بیرون نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید