استعفای وزیر امنیت داخلی آمریکا

به گزارش مجله مدیریت ناب، خبرنگاران آنلاین:دونالد ترامپ گفت، وزیر امنیت داخلی آمریکا از سمتش استعفا داده است.

استعفای وزیر امنیت داخلی آمریکا

کناره گیری کریستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا که در توییتی از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام شد، دو روز بعد از آن اتفاق می افتد که ترامپ کاندیدایش برای تصدی رهبری سازمان موسوم به سازمان اعمال قوانین مهاجرتی و گمرکی را تنها به دلیل گفتن این که خواستار در پیش دریافت رویکردی سرسختانه تر است، کنار گذاشت.

به گزارش ایسنا به نقل از هیل، این تحولات نشان می دهند که ترامپ به دنبال ایجاد تغییراتی درتیمش به سبب ناخرسندی از مسائل مربوط به مهاجران از جمله افزایش عبور خانواده های مهاجران غیرقانونی از مرز جنوبی آمریکا است.

ترامپ در توییتش مطرح کرد، کوین مک الینان، کمیسیونر حفاظت از مرز و گمرک آمریکا به طور موقت رهبری وزارت امنیت داخلی را تا زمان انتصاب یک گزینه دائمی برای رهبری این وزارتخانه به عهده خواهد داشت.

نیلسن در نامه استعفایش نوشت، به این نتیجه رسیده که اکنون زمان درست برای کناره گیری اش از این وزارتخانه فرا رسیده است.

او خاطر نشان کرد: من امیدوار هستم وزیر بعدی از حمایت کنگره و دادگاه ها برای اصلاح قوانین مانع در برابر تأمین کامل امنیت مرزهای آمریکا که در عین حال باعث اختلاف در گفتمان کشور ما شده اند، برخوردار باشد.

رئیس جمهور آمریکا از نیلسن به خاطر خدماتش تشکر کرد و گفت، اطمینان دارد که کوین مک الینان در این سمت کارش را عالی انجام خواهد داد. با این حال ترامپ به این که چه چیزی باعث کناره گیری نیلسن شده اشاره نکرد.

کریستین نیلسن رهبری کوشش های این وزارتخانه در حوزه اجرای قوانین مهاجرتی، امدادرسانی در بلایای طبیعی، تأمین امنیت انتخابات و امنیت سایبری را از دسامبر 2017 به عهده داشته است.

پیش از او نیز جان کلی، عهده دار وزارت امنیت داخلی امریکا بود و بعد از انتصاب او به عنوان رئیس دفتر کاخ سفید، نیلسن جانشین او شد.

نیلسن در ماه های گذشته چند بار با شایعات در مورد به خطر افتادن شغلش به سبب نارضایتی رئیسجمهور آمریکا از افزایش ورود مهاجران به این کشور روبه رو شده بود. ماه نوامبر گذشته گزارش شد که ترامپ قصد اخراج نیلسن را دارد و این که نیلسن از برخورد خشمگینانه رئیس جمهور با او از بابت وضعیت موجود در مرزها شکایت داشته است.

در عین حال به دنبال کنار رفتن جان کلی از سمت رئیس دفتر کاخ سفید در ماه دسامبر گذشته، امنیت شغلی نیلسن متزلزل شد چرا که کلی یکی از حامیان نیلسن در برابر حملات دونالد ترامپ و استفن میلر مشاور سیاسی کاخ سفید محسوب می شد.

کاخ سفید به درخواست برای شرح علت استعفا نیلسن ازاین سمت پاسخ نداد اما گزارش شد این اتفاق بعد از دیداری که او با ترامپ در روز یکشنبه در کاخ سفید داشته؛ اتفاق افتاده است.

نیلسن همچنین با انتقاد دموکرات ها بابت نقشش در دفاع از دستور کار مهاجرتی ترامپ که به گفته آنها نسبت به خانواده های مهاجران بی رحمانه است مورد انتقاد قرار گرفته بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 170

به "استعفای وزیر امنیت داخلی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعفای وزیر امنیت داخلی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید