از سرگیری لیگ برتر فوتبال و رویدادهای ورزشی مشروط به اینکه؛ #در-خانه-بمانیم

به گزارش مجله مدیریت ناب، شرایط ناپایدار و آمارهای رو به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در ایران، مسابقات ورزشی را حداقل تا اواخر اردیبهشت ماه معلق نگه خواهد داشت.

از سرگیری لیگ برتر فوتبال و رویدادهای ورزشی مشروط به اینکه؛ #در-خانه-بمانیم

جهت دریافت خدمات اجرای فضای سبز پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، رفتار و تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در ورزش با آنچه در جهان شاهد آن بودیم، تفاوتی نداشت. طبق پروتکل های بین المللی و پزشکی، ابتدا تصمیم گرفته شد مسابقات ورزشی معلق گردد و مسابقات لیگ برتر فوتبال نیز مانند مسابقات دیگر کشورهای آسیایی و اروپایی، بدون حضور تماشاگران پیگیری شد. پس از برگزاری دو هفته از مسابقات لیگ بدون تماشاگران، تصمیم به تعطیلی کامل مسابقات تا 15 فروردین و سپس تا سرانجام فروردین ماه 99 گرفته شد. تصمیمی که هنوز هم تغییر ننموده است و با شرایط موجود تمدید خواهد شد.

تعطیلی مسابقات لیگ برتر فوتبال و سایر رویدادهای ورزشی تا سرانجام فروردین ماه به شرطی بود که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در هفته نخست فروردین ماه کاهشی باشد و شرایط پایدار گردد، اما آمار افزایشی و البته مسافرت های نوروزی عده ای که پیش بینی می گردد تا دو هفته دیگر عامل افزایش تصاعدی مبتلایان باشد، شرایط را سخت تر نموده است.

در حال حاضر تصمیم جدیدی برای تمدید تعطیلی مسابقات ورزشی و لیگ برتر فوتبال گرفته نشده است، اما با شرایط موجود بعید به نظر می رسد تا سرانجام اردیبهشت ماه خبری از برگزاری مسابقات باشد. این اتفاق تنها در صورتی شکل خواهد گرفت که در هفته سرانجامی فروردین ماه تعداد آمار مبتلایان جدید ویروس کرونا به شدت کاهش پیدا کند و شرایط امیدوارنماینده باشد. در این صورت باشگاه ها اجازه خواهند داشت از هفته نخست اردیبهشت ماه تمرینات خود را آغاز نمایند و احتمالاً از هفته سرانجامی ماه دوم سال 99 نیز مسابقات از سر گرفته می گردد، اما پیش بینی ها از شرایط موجود این امیدواری را کم نموده است.

شرایط فعلی، حتی اجازه تمرین کردن را هم به باشگاه های ورزشی نمی دهد و طبق پروتکل اعلام شده، هیچ تیمی حق برگزاری تمرین جمعی را هم ندارد. حتی اگر تیمی خارج از این پروتکل و بدون اجازه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش اقدام به آغاز تمرینات کند، برخوردهای جدی صورت خواهد گرفت.

نکته دیگری که در این خصوص اهمیت ویژه دارد، احتمال تعطیلی تمام مسابقات ورزشی در شرایط فعلی است. اگر آمار مبتلایان به ویروس کرونا همچنان رشد داشته باشد، حتی این امکان وجود دارد که تمام مسابقات ورزشی و لیگ های فصل جاری از جمله لیگ برتر فوتبال، ناتمام باقی بماند که در این صورت برای معین شرایط مسابقات فدراسیون های مربوطه تصمیم گیری خواهند کرد. آنچه در شرایط فعلی می تواند امید را برای از سرگیری رقابت های ورزشی بیشتر کند، عمل کردن به توصیه ای است که همه با آن آشنا شده ایم. در خانه ماندن برای قطع شدن زنجیره مبتلایان به ویروس کرونا که حالا تعداد آنها در جهان از 400 هزار نفر نیز عبور نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 777

به "از سرگیری لیگ برتر فوتبال و رویدادهای ورزشی مشروط به اینکه؛ #در-خانه-بمانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سرگیری لیگ برتر فوتبال و رویدادهای ورزشی مشروط به اینکه؛ #در-خانه-بمانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید