اروپا اهلیت مذاکره با ایران را پس از نقض برجام از دست داده است

به گزارش مجله مدیریت ناب، دلیلی ندارد از حالا به بعد، اروپا طرف مذاکره با ایران باشد.

اروپا اهلیت مذاکره با ایران را پس از نقض برجام از دست داده است

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا زمستان 99 همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، سایت دیپلماسی ایرانی که زیرنظر صادق خرازی فعالیت می نماید، در یادداشتی تحلیلی نوشت: هیچ دلیلی وجود ندارد بعد از این اروپا طرف مقابل جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات باشد. اولا اروپا به عدم اختیار برای تصمیم گیری اذعان نموده و از سوی دیگر جز سوءاستفاده از عقبه 27 عضو اتحادیه در روابط با ایران هیچگونه فایده ای نداشته است. هرچند سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان بر تبیین سیاست خارجی مشترک در مقابل جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند، اما مناسب است هیچ گونه ارتباطی به صورت جمعی بین آن ها و جمهوری اسلامی ایران صورت نپذیرد.

بدیهی است در اولین گام باید سیاست خارجی نوین جمهوری اسلامی ایران با استراتژی منفی غرب برای خاورمیانه همخوانی داشته باشد لبخند رضایت در حالیکه غرب در راستای اعمال سیاست انهدام کشور های منطقه پیش می رود، معنا ندارد.

دیپلماسی ایرانی همچنین در یادداشت دیگری، با تصریح بر این که برجام مرده، اما کسی مرگ آن را اعلام نمی نماید نوشت: بالاخره سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان ماشه برجام را کشیده و تیر خلاص را به آن شلیک کردند؛ هر چند اروپا فعال سازی اسنپ بک را گامی در جهت حفظ و زنده ماندن برجام اعلام نموده، اما واقعیت این است که چیزی از این توافق نمانده که حفظ گردد. برجام کلا بر دو رکن و ستون پایدار بود. یکی برطرف تحریم ها که به دنبال خروج آمریکا از آن به شکلی شدیدتر و بی سابقه بازگشته و دیگری تعهدات هسته ای ایران که در واکنش به این خروج و پیامد های آن در پنج گام کاهش یافت و دیگر قید و بندی نمانده است که بدان پایبند باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 641

به "اروپا اهلیت مذاکره با ایران را پس از نقض برجام از دست داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اروپا اهلیت مذاکره با ایران را پس از نقض برجام از دست داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید