ابتلای 15 کودک به یک بیماری نادر و مرتبط به کرونا

به گزارش مجله مدیریت ناب، مقامات بهداشتی نیویورک در یک گزارش اظهار داشتند: 15 کودک با یک بیماری التهابی نادر که احتمالاً با ویروس کرونا مرتبط است بستری شده اند.

ابتلای 15 کودک به یک بیماری نادر و مرتبط به کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، مقامات بهداشتی نیویورک در یک گزارش اظهار داشتند: 15 کودک با یک بیماری التهابی نادر که احتمالاً با ویروس کرونا مرتبط است بستری شده اند.

مقامات بهداشتی این ایالت آمریکایی باور دارند، آخرین گزارش های مربوط به این سندرم که کاوازاکی نام دارد نگران کننده است و شمار بچه ها مبتلا به آن نیز در حال افزایش است.

بیماری کاوازاکی که به آن سندرم کاوازاکی نیز می گویند، بیماری نادری در بچه ها است که سبب التهاب دیواره رگ های خونی در بدن می گردد. طبق گفته سیستم سلامت ملی انگلیس، این عارضه که به نام سندرم غده های لنفاوی مخاطی نیز شهرت دارد، عموماً بچه های زیر 5 سال را درگیر می نماید اما می تواند بچه ها در سنین دیگر را نیز دچار کند.

سیستم سلامت ملی انگلیس برای نخستین بار ماه گذشته این زنگ هشدار را به صدا درآورد؛ فرانسه نیز چندین مورد را گزارش نموده است؛ اگرچه این سندرم و ابتلای بچه ها به آن ترسناک است، بیشتر آنها بدون مسائل جدی بهبود می یابند.

سازمان بهداشت نیویورک اعلام نموده که 15 مورد از بچه ها بین 2 تا 15 سال را که دارای علائم بیماری کاوازاکی بودند، شناسایی نموده است.

اداره بهداشت نیویورک در بیانیه ای گفت: آزمایش 4 نفر از این افراد برای کرونا مثبت بوده است؛ شش نفر از 10 نفری که جواب تست آنها منفی بوده، آنتی بادی داشتند که نشان می دهد آنها قبلاً به کووید 19 آلوده شده بودند.

علائم تنفسی در کمتر از نیمی از بیماران گزارش شده است؛ همه تب داشتند و در بیش از نیمی از آنها درد شکم، استفراغ یا اسهال گزارش شده است.

براساس اطلاعات موجود، چند مورد نیز در بوستون و فیلادلفیا شناسایی شده است.

ارتباط میان بیماری کاوازاکی و کووید-19 معین نیست اما پزشکان و کارشناسان این اطمینان را به والدین داده اند که ریسک ابتلا به ویروس کرونا با علائم شدید در بچه ها پایین است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 969

به "ابتلای 15 کودک به یک بیماری نادر و مرتبط به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای 15 کودک به یک بیماری نادر و مرتبط به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید