آلمان نسبت به تنش های پاکستان و هند ابراز نگرانی کرد

به گزارش مجله مدیریت ناب، اسلام آباد - خبرنگاران - وزیر امور خارجه آلمان با ابراز نگرانی شدید نسبت به تشدید تنش ها میان پاکستان و هند، از دو کشور خواست تا به وسیله مذاکره اختلافات خود را حل نمایند.

آلمان نسبت به تنش های پاکستان و هند ابراز نگرانی کرد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از شبکه خبری دولت پاکستان، هایکو ماس روز سه شنبه در جریان سفر رسمی خود به اسلام آباد طی نشست مطبوعاتی مشترک با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان اضافه کرد، پاکستان و هند باید با استفاده از گفت و گوهای مسالمت آمیز در جهت حل مناقشه کشمیر و تنش زدایی قدم بردارند.

وی با مهم برشمردن نقش اسلام آباد در مورد فرآیند صلح افغانستان، گفت ما شاهد همکاری مثبت پاکستان برای پیشبرد روند صلح در افغانستان هستیم.

هایکو ماس از پاکستان و هند خواست تا با پرهیز از دامن زدن به تنش های فعلی در منطقه، فرآیند مذاکره دوجانبه را ازسر بگیرند.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز گفت این کشور خواستار سرانجام تنش ها با هند است و از هیچ تلاشی برای ارتقای صلح و ثبات در منطقه دریغ نخواهد کرد.

قریشی همچنین از تحولات اخیر در فرآیند صلح افغانستان ابراز اطمینان نشان داد و تاکید نمود گزینه نظامی برای حل مسائل موثر نیست بلکه تنها راه چاره پیشبرد فرآیند مذاکرات صلح آمیز است.

وی گفت پاکستان برای مبارزه با تروریسم و جلوگیری از تحرکات گروه های افراطی در کشور، در حال اجرای برنامه اقدام ملی (NAP) است و ما برای این هدف با تمامی ذی نفعان سیاسی کشور در تماس هستیم.

وزیر امور خارجه آلمان با هدف رایزنی درخصوص اوضاع امنیتی منطقه از جمله تحولات افغانستان بامداد روز سه شنبه در سفری اعلام نشده وارد پایتخت پاکستان شد.

اواخر بهمن ماه سال جاری وزیر امور خارجه پاکستان در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ طی دیدار با همتای آلمانی خود درخصوص تحولات تازه مربوط به افغانستان و پیشبرد فرآیند صلح در این کشور گفت وگو کرد.

آساق*274**1663**

منبع: ایرنا
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 161

به "آلمان نسبت به تنش های پاکستان و هند ابراز نگرانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان نسبت به تنش های پاکستان و هند ابراز نگرانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید