شروع آنالیز پرونده 1400 متخلف ارزی در دادستانی تهران

به گزارش مجله مدیریت ناب، دادستان تهران از شروع آنالیز گزارش سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر شناسایی هزار و 400 فرد حقیقی و حقوقی که در زمینه بازگرداندن نزدیک به 20 میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات و 10 میلیارد دلار ارز تخصیص یافته برای واردات تخلف داشته اند، در دادستانی تهران اطلاع داد.

شروع آنالیز پرونده 1400 متخلف ارزی در دادستانی تهران

به گزارش خبرنگاران از ایسنا، علی القاصی مهر در نشست شورای عالی قضایی با اشاره به حادثه شهادت یکی از مأموران نیروی انتظامی در جریان تعقیب و گریز با یکی از اشرار در منطقه حکیمیه تهران از دستگیری و تکمیل پرونده متهم ظرف 48 ساعت اطلاع داد و خاطرنشان کرد کیفرخواست این فرد به اتهام زیرگرفتن دو مأمور موتورسوار پلیس و شهادت یکی از آنها صادر شده و آماده ارسال به دادگاه است.

القاصی مهر همچنین با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر معین تکلیف 27 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات، گفت: با پیگیری های اجرا شده از سوی دادستانی، مبلغ 2/1 میلیارد یورو از این ارزها در اقدامات بازپرسی به چرخه مالی بازگشته و بعد از پیگیری ها و اقدامات قضایی صورت گرفته، مجموع این رقم بالغ بر 9/2 میلیارد یورو معادل 5/3 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات وارد چرخه مالی شده است.

وی درباره پیگیری سرنوشت ارز تخصیص یافته از سوی بانک مرکزی برای واردات نیز شرح داد: از میزان 4.8 میلیارد دلار ارز تخصیص یافته بلاتکلیف طبق گزارش دیوان محاسبات کشور، بعد از ارجاع گزارش دیوان و دستور ریاست قوه قضائیه به دادستانی تهران مبلغ 2.6 میلیارد دلار برطرف تعهد شده و از 2.2 میلیارد دلار به جامانده، پرونده های مربوط به مبلغ 1/1 میلیارد دلار از سوی بانک مرکزی به سازمان تعزیرات ارجاع شده که البته این سازمان از وجود نواقص جدی در این پرونده ها اطلاع داده است. درباره سایر وجوه بلاتکلیف برای قریب 1/1 میلیارد دلار ارز تخصص یافته نیز 508 شرکت و واردکننده به بازپرسی احضار شده اند.

دادستان تهران در جمع بندی گزارش خود اضافه نمود: بر اساس پیگیری های اجرا شده توسط دستگاه قضا، 9/2 میلیارد یورو معادل 4/3 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به چرخه مالی کشور برگشته و 6/2 میلیارد دلار هم از ارزهای تخصیص یافته از سوی بانک مرکزی برای واردات برطرف تعهد شده است که در مجموع 5/5 میلیارد ارز اعم از یورو و دلار معادل 6 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات و ارز تخصیصی برای واردات، به چرخه مالی برگردانده شده است.

القاصی مهر همچنین از شروع آنالیز گزارش سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر شناسایی هزار و 400 فرد حقیقی و حقوقی که در زمینه بازگرداندن نزدیک به 20 میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات و 10 میلیارد دلار ارز تخصیص یافته برای واردات تخلف داشته اند، در دادستانی تهران اطلاع داد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1126

به "شروع آنالیز پرونده 1400 متخلف ارزی در دادستانی تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع آنالیز پرونده 1400 متخلف ارزی در دادستانی تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید