7 روش برای حل مشکل بنفش شدن صفحه نمایش گوشی

به گزارش مجله مدیریت ناب، بسیاری از کاربران به دلایل مختلف، متوجه ایجاد رنگ بنفش روی صفحه نمایش گوشی خود می شوند. این تغییر رنگ ممکن است بعد از چند روز افزایش یابد و حتی نیمی از صفحه گوشی را غیرقابل استفاده کند. علاوه بر آسیب سخت افزاری، عوامل دیگری نیز ممکن است باعث بنفش شدن صفحه گوشی گردد. این مشکل در گوشی های سامسونگ، وان پلاس و آیفون بیشتر دیده می گردد. با مشاهده این شرایط، بهتر است پیش از مراجعه به تعمیرکار، از روش های ذکر شده در این مقاله برای حل مشکل بنفش شدن صفحه گوشی بهره ببرید.

7 روش برای حل مشکل بنفش شدن صفحه نمایش گوشی

چرا رنگ صفحه نمایش گوشی بنفش می گردد؟

یکی از دلایل اصلی تغییر رنگ صفحه نمایش در موبایل، آسیب های سخت افزاری است. علاوه بر مورد ذکر شده، دلایلی مانند: دمای بالای دستگاه، فایل ها و برنامه های مخرب و موارد دیگر نیز می تواند باعث بنفش شدن صفحه نمایش گوشی گردد. بیایید اصول اولیه را مرور کنیم و به سراغ ترفندهای پیشرفته برویم تا با راه کارهای حرفه ای، مشکل بنفش شدن صفحه در انواع موبایل را حل کنیم.

حل مشکل بنفش شدن صفحه نمایش با راه اندازی مجدد

ابتدا گوشی اندروید یا آیفون را مجدد راه اندازی (Reboot) کنید. برای راه اندازی مجدد در اندروید از بخش Power button گزینه Restart را انتخاب کنید.

برای انجام این کار در آیفون با فشار دادن دکمه پاور و کلید صدا، slider menu را انتخاب و سپس آیفون را خاموش کنید. برای روشن کردن دستگاه، دکمه پاور را فشار دهید.

قطع دستگاه های متصل برای حل مشکل بنفش شدن صفحه نمایش گوشی

به طور معمول شما می توانید درایوهای خارجی مانند SSD، انواع هارد، درایوهای USB، کارت های micro-SD و موارد دیگر را به گوشی اندروید خود وصل کنید. به لطف قابلیت اخیر اپل و تجهیز به پورت Type-C، این اتصال برای گوشی های آیفون سری 15 نیز امکان دارد. اگر یکی از دستگاه های متصل به گوشی شما خراب باشد، می تواند باعث تغییر رنگ صفحه نمایش به بنفش گردد. برای برطرف این مشکل بهتر است ابتدا دستگاه های متصل را جدا و سپس گوشی خود را مجدد راه اندازی کنید.

برطرف صفحه نمایش بنفش با یاری سیف مود

یکی از راه های برطرف صفحه بنفش در اندروید، فعال کردن سیف مود (Safe Mode) است. برای استفاده از این روش در گوشی اندروید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • مرحله 1: از منوی تنظیمات سریع به دکمه پاور دسترسی پیدا کنید و دکمه Shut Down را چند ثانیه فشار دهید.
  • مرحله 2: گوشی اندروید خود را مجدداً در حالت Safe mode راه اندازی کنید.

فعال کردن حالت سیف مود، باعث جلوگیری از اجرای برنامه های جانبی می گردد. اگر با استفاده از این حالت روی صفحه نمایش خود رنگ بنفش نمی بینید، پس یکی از برنامه های جانبی باعث این موضوع شده است. برای حل مشکل بنفش شدن صفحه باید برنامه مخرب را شناسایی و سپس حذف کنید.

اگر گوشی اندرویدی شما در حالت سیف مود گیر نموده است، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله 1: تنظیمات را باز کنید و به Apps بروید و در ادامه All apps را انتخاب کنید.
  • مرحله 2: برنامه هایی که اخیرا دانلود شده را پیدا و روی آن ها ضربه بزنید. در ادامه Uninstall را انتخاب کنید.

اورکلاک کردن گوشی اندروید

تا حد امکان از برنامه های جانبی برای اورکلاک کردن ( Overclock) گوشی اندرویدی خود استفاده نکنید. منظور از اورکلاک کردن، روشی برای افزایش سرعت CPU است.

آنالیز دمای دستگاه

در طول ساعت های طولانی کار با گوشی، ممکن است دمای آن به طور غیرعادی بالا رود. این موضوع باعث دیده شدن صفحه نمایش بنفش روی گوشی می گردد. برای حل این مشکل بهتر است اجازه دهید دستگاه خنک گردد و بعد از مدتی مجدد از آن بهره ببرید.

بازگشت به تنظیمات کارخانه

وقتی هیچ یک از ترفندهای فبلی برای حل مشکل بنفش شدن صفحه نمایش گوشی جواب نداد، زمان آن رسیده است که گوشی خود را به تنظیمات کارخانه (Factory reset) بازگردانید. برای انجام این کار در گوشی اندروید، پس از رفتن به Setting، به بخش System بروید و Reset options را انتخاب کنید. در ادامه Erase all data را لمس و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید تا دستگاه به تنظیمات کارخانه بازگردد.

برای گوشی آیفون، پس از کلیک روی Settings به General بروید و Transfer or Reset iPhone را انتخاب کنید.

در ادامه روی Erase All Content and Settings ضربه بزنید. برای پاک کردن گوشی و راه اندازی مجدد آن، دستورالعمل ها را دنبال کنید.

آسیب سخت افزاری

اگر موبایل شما دچار آسیب سخت افزاری شده باشد، هیچ یک از ترفندهای ذکر شده برای شما مناسب نیست. دیده شدن رنگ بنفش روی صفحه نمایش ترک خورده، نشان دهنده آسیب به صفحه نمایش داخلی و خروج مایع LCD به بیرون است. متاسفانه، تنها راهکار تعویض صفحه نمایش است. مطمئن ترین گزینه این است که به تعمیرگاه مجاز بروید و گوشی خود را تعمیر کنید. به احتمال زیاد، باید صفحه نمایش را تعویض کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به 7 راه حل برای برطرف مشکل بنفش شدن صفحه نمایش در گوشی پرداختیم. دقت کنید اگر مشکل مربوط به آسیب سخت افزاری است، قبل از تحویل گوشی به تعمیرگاه مجاز از اطلاعات موجود روی آن یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. آیا شما تا به امروز از این روش ها برای حل این مشکل استفاده نموده اید؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در خصوص این روش ها در بخش ها کامنت ها با ما و سایر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید

منبع: guidingtech

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 آبان 1402 بروزرسانی: 14 آبان 1402 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2247

به "7 روش برای حل مشکل بنفش شدن صفحه نمایش گوشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 روش برای حل مشکل بنفش شدن صفحه نمایش گوشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید