محصولات برنده و بازنده گوگل در سال 2023

به گزارش مجله مدیریت ناب، در سال 2023 گوگل توجه بیشتری به محصولات سخت افزاری خود نشان داد و مثلا می توانیم به عرضه اولین گوشی تاشو گوگل اشاره کنیم که بین رقبا حرف زیادی برای گفتن دارد. در این مطلب در کنار محصولات برنده گوگل، به محصولات بازنده این شرکت در سال 2023 می پردازیم.

محصولات برنده و بازنده گوگل در سال 2023

برندگان: سری پیکسل 8

سری پیکسل 8 بدون شک برترین پرچم داران گوگل تا به امروز هستند. هر دو گوشی با ارتقاهای مجذوب نمایندهی مانند روشن تر شدن نمایشگر و باریک تر شدن حاشیه های نمایشگر روبرو شده اند. از سوی دیگر باید به بهره گیری از چیپست تازه تنسور G3 و دوربین اولترا واید تازه نفس هم اشاره کنیم. البته این دو گوشی با وجود اینکه از باتری بزرگ تری نسبت به نسل قبلی بهره می برد، اما از نظر عمر باتری همچنان ضعیف تر از پرچم دارهای سامسونگ و اپل هستند.

پیکسل 8 بالاخره با نمایشگر 120 هرتزی راهی بازار شده و پیکسل 8 پرو از سنسور تشخیص دما بهره می برد که چندان کاربردی نیست. اما در این میان، دو ویژگی مهم گوشی های پیکسل 8 مثل همواره دوربین ها و نرم افزار آن ها است. سال هاست گوشی های پیکسل با دوربین های فوق العاده ای راهی بازار می شوند و سال جاری به غیر از بهبود دوربین اولترا واید، با قابلیت های نرم افزاری مجذوب نماینده تری روبرو هستیم. گوگل بعلاوه توجه بیشتری به هوش مصنوعی نشان داده و مثلا می توانیم به قابلیت تبدیل متن به تصویر برای تصاویر پس زمینه گوشی اشاره کنیم.

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم هر دو گوشی، پشتیبانی نرم افزاری 7 ساله است که این یعنی کاربران می توانند تا سال ها از گوشی های پیکسل 8 بهره ببرند. در هر صورت بدون شک سری پیکسل 8 از مجذوب نماینده ترین گوشی های 2023 محسوب می شوند و امیدواریم گوگل در سال 2024 گوشی های خود را به طور گسترده تری راهی بازارهای جهانی کند.

برنده: پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری طولانی تر

یکی از روش هایی که شرکت ها برای مجذوب نماینده تر کردن گوشی های خود به کار می گیرند، افزایش زمان پشتیبانی نرم افزاری از آن ها است. به طور معین، این دو گوشی به مدت 7 سال از پشتیبانی نرم افزاری گوگل بهره مند خواهند شد. این یعنی تا سال 2030، نسخه های تازه اندروید برای هر دو گوشی ارائه می گردد. با این اقدام گوگل، امیدواریم باقی شرکت ها هم محدوده زمانی پشتیبانی نرم افزاری از گوشی های خود را افزایش دهند. البته گوشی های قدیمی تر پیکسل این مزیت را نخواهند داشت زیرا از چیپست های قدیمی تر استفاده می نمایند.

بعلاوه گوگل وعده داده که تا 7 سال دیگر، قطعات سخت افزاری جانبی را برای این دو گوشی ارائه خواهد داد. بنابراین کاربرانی که سال های زیادی از گوشی های خود استفاده می نمایند، می توانند با خیال راحت سری پیکسل 8 را بخرند.

بازنده: چیپست تنسور G3

با وجود کوشش های زیاد گوگل برای بهبود کیفیت تراشه های اختصاصی خود، این تراشه ها نسبت به رقبا حرف زیادی برای گفتن ندارند. با وجود اینکه تنسور G3 تازهترین تراشه موبایل گوگل محسوب می گردد، اما نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه شده در سال گذشته، توان سخت افزاری کمتری دارد. بعلاوه در مقایسه با اسنپدراگون 8 نسل 3، تفاوت عملکردی آن بسیار چشم گیر است.

بنابراین می توان گفت که تنسور G3، مهم ترین نقطه ضعف گوشی های سری پیکسل 8 به شمار میرود و از نظر پایداری عملکرد هم اصلا عملکرد خوبی ندارد. امیدواریم گوگل از این ضعف ها درس بگیرد و تنسور G4 را با امکانات و توان پردازشی بسیار بهتری راهی بازار کند.

برنده: پیکسل فولد

بعد از سال ها انتظار، گوگل بالاخره در سال 2023 از گوشی تاشو پیکسل فولد رونمایی کرد. این گوشی نه تنها تعهد جدی گوگل را در قبال گوشی های تاشو ثابت می نماید، بلکه از سوی دیگر نشان می دهد مدیران این شرکت برای گوشی های تاشو چه ایده هایی در فکر دارند.

پیکسل فولد یکی از زیباترین گوشی های تاشو عرضه شده در سال 2023 محسوب می گردد و نمایشگر 5.8 اینچی بیرونی آن فضای کافی برای انجام کارهای مختلف در اختیار کاربران قرار می دهد. افرادی هم که در پی بهره گیری از قابلیت های مبتنی بر مولتی تسکینگ هستند، می توانند سراغ نمایشگر داخلی 7.6 اینچی بروند. با وجود اینکه کیفیت دوربین های اصلی در حد پیکسل 8 پرو نیست، اما در هر صورت نمی توانیم کیفیت بالای دوربین اصلی، اولترا واید و تله فوتو را کتمان کنیم. از سوی دیگر، مثل تمام گوشی های پیکسل، تجربه نرم افزاری خیلی خوبی ارائه می نماید و به سرعت آپدیت های بعدی اندروید را دریافت خواهد نمود.

پیکسل فولد از چیپست قدیمی تنسور G2 استفاده می نماید و قیمت بسیار بالای آن هم از دیگر نقاط ضعف این گوشی تاشو به شمار می رود. اما در هر صورت به عنوان نسل اول گوشی تاشو گوگل، بدون شک محصول بسیار مجذوب نمایندهی است.

بازنده: شرایط شارژ پیکسل واچ 2

پیکسل واچ 2 به لطف استفاده از چیپست بهتر و شارژدهی بالاتر، نسبت به نسل قبلی ارتقای قابل توجهی است اما گوگل تصمیم گرفته از یک راه حل شارژ کاملا تازه برای این ساعت استفاده کند که با این کار، شارژرهای قدیمی قابل استفاده نیستند. در عوض گوگل برای این ساعت از شارژری استفاده نموده که به غیر از این ساعت، فقط تعدادی از ساعت های فیت بیت از آن استفاده می نمایند. استفاده از شارژرهای اختصاصی برای ساعت ها و مچ بند های هوشمند پدیده عجیبی نیست اما بیشتر مدل ها از استاندارد شارژ بی سیم Qi هم پشتیبانی می نمایند. در هر صورت این تصمیم عجیب گوگل باعث شده پیکسل واچ 2 را در بین بازنده های این شرکت در سال 2023 قرار دهیم.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 دی 1402 بروزرسانی: 7 دی 1402 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2253

به "محصولات برنده و بازنده گوگل در سال 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات برنده و بازنده گوگل در سال 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید