عکسبرداری ناسا از چهره ای ترسناک در مشتری!، عکس

به گزارش مجله مدیریت ناب، ایسنا نوشت: ولادیمیر تاراسوف (Vladimir Tarasov) دانشمند آماتور، این عکس را با استفاده از داده های خام دوربین جونو موسوم به جونوکم (JunoCam) درست نموده است.

عکسبرداری ناسا از چهره ای ترسناک در مشتری!، عکس

عکس جدیدی که ماموریت جونو از سیاره مشتری ثبت نموده است، تصویری شبیه به یک چهره را در آن نشان می دهد.

ماموریت جونو (Juno) ناسا در هفتم سپتامبر 2023 طی پنجاه و چهارمین پرواز از نزدیکی مشتری، عکسی را از منطقه ای به نام جت ان7 (Jet N 7) در نواحی شمالی این سیاره غول پیکر ثبت کرد. این عکس، ابرهای متلاطم و طوفان ها را در امتداد سایه مرز مشتری نشان می دهد که خط تقسیم بین دو طرف روز و شب سیاره است. زاویه کم نور خورشید، توپوگرافی پیچیده ویژگی های این منطقه را برجسته می نماید که دانشمندان برای درک بهتر فرآیندهای اتفاق افتاده در جو مشتری آن را مطالعه نموده اند.

همان طور که اغلب در عکس های جونو دیده می گردد، ابرهای مشتری در این عکس به پاریدولیا می رسند. پاریدولیا، اثری است که باعث می گردد ناظران چهره ها یا الگوهایی را به طور تصادفی در تصویر پیدا نمایند.

ولادیمیر تاراسوف (Vladimir Tarasov) دانشمند آماتور، این عکس را با استفاده از داده های خام دوربین جونو موسوم به جونوکم (JunoCam) درست نموده است. زمانی که عکس خام گرفته شد، فضاپیمای جونو در حدود 7700 کیلومتری بر فراز ابرهای مشتری، در عرض جغرافیایی حدود 69 درجه شمالی قرار داشت.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 آبان 1402 بروزرسانی: 5 آبان 1402 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2246

به "عکسبرداری ناسا از چهره ای ترسناک در مشتری!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکسبرداری ناسا از چهره ای ترسناک در مشتری!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید