سفر و ماجراجویی در غنا

به گزارش مجله مدیریت ناب، غنا کشوری بسیار زیبا و خاص در آفریقا است که می تواند تجربه متفاوتی را به مسافرین ارائه کند. با خبرنگاران همراه باشید تا درباره سفر به غنا بیشتر بدانیم.

سفر و ماجراجویی در غنا

غنا کشوری زیبا در غرب آفریقاست که با طبیعت، فرهنگ و زیرساخت های گردشگری خود می تواند هر گردشگری را اغوا کند. این کشور برای کسانی که در پی ماجراجویی و چالش هستند موقعیت های جالبی در خود دارد. موقعیت هایی مثل سفر های یک روزه هیجان انگیز که بدنتان را سرشار از آدرنالین می نماید و البته سافاری های پر از هیجان . در ادامه تعدادی از تفریحات خاص را به شما معرفی می کنیم که اگر در پی سیاحت و تجربه فرهنگی منحصر به فرد هستید، میتوانید آنهارا انتخاب کنید.

جت اسکی در آدا

آدا (Ada) و کل منطقه حوزه دلتای رود ولتا (Volta) به گردشگران صحنه های زیبا و جو خوشایند خود را تقدیم می نماید. برای یک سفر آخر هفته خوب مسافت 100 کیلومتری را در تور با قایق گذرانده از آکرا (Accra) دور شوید. تورهای یک روزه آدا گردشگران را به راهنماهای محلی متصل نموده تا آنان اطراف آدا فوه (Ada Foah) را به میهمانان نشان داده و فعالیت های هیجان انگیزی ترتیب دهند. سر زدن به مراکز تولیدی محلی و البته کروکودیل های دلتا را نباید فراموش کنید.

کوهنوردی در آفاجا

با حدود 885 متر ارتفاع از سطح دریا، کوه آفاجا (Afadja) در منطقه ولتا قرار گرفته و فقط 2 کیلومتر با مرز توگو فاصله دارد. برای ورود به این کوه که به نام آفاجاتو هم شناخته می گردد می توانید از ورودی های مناسب پیاده روی لیاتی وت (Liati Wote) به عنوان ورودی اصلی و البته بدی بوگما (Gbledi Gbogame) بهره ببرید.

معاشرت با اسب های آبی در وچیا

با وسعتی 40 کیلومتری در دلتای سیاه رود ولتا در شمال غربی غنا، پناهگاه جمعیت حمایت از اسب های آبی وچیا (Wechiau) محلی است برای حفاظت و حیات وحش و محل زندگی آن. این مکان که در سال 1999 به وسیله سران محلی دایر شد، منزلگاه یکی از 2 جمعیت به جای مانده اسب های آبی در غنا است.

جامعه فیل های موله

در شرق وچیا فعالیت های گردشگری طبیعی وسعت بیشتری دارد که غیرمعمول و مجذوب نماینده هستند. پارکی ملی موله (Mole) بزرگترین پارک ملی بازی در غنا است. این پارک محل زندگی بیش از 800 فیل و البته سایر جانوران وحشی است. در اینجا می توانید گراز، بوفالو و کفتار را ببینید.

بعلاوه گیاهانی از جمله درخت روغن قلم (Shea)، گلبن، علف ساوانا و هرباسئوس (herbaceous plants) در اینجا رشد می نمایند. محلی ها در اینجا عسل را به روش های غیر تهاجمی و سنتی برداشت می نمایند. هتل موله نیز در تمامی طول سال امکانات مورد احتیاج مسافرین را در اختیار آنان می گذارد.

لذت بردن از آبشارها

غنا دارای مسیل ها و رودهای خروشان زیباییست. برای مثال از راستا بزرگراه کومسای به کینتامپو (Kumasi-Kintampo) می توانید رود پامپو (Pampu) و آبشارهای سه گانه آن برسید. در منطقه ولتا، مرتفع ترین آبشار غرب آفریقا یعنی ولی (Wli) واقع شده است که آب را از ارتفاع 80 متری به جکوزی های خالص و طبیعیش می ریزد. بعلاوه هر ساله می توانید در زمان عید پاک به فستیوال پاراگلایدر واهو (Kwahu) در کوه اودونانوما (Odewenanoma) رفته و از این رویداد لذت ببرید.

در همین حال به یاد داشته باشید که در منطقه آبوری (Aburi) آبشارهای بوتی (Boti) منظره ها بدیعی را برای لذت بردن از دوچرخه سواری ایجاد نموده اند.

برای تمدد اعصاب و لذت بردن از حیات جانوری کمیاب غنا، در باغ های گیاه شناسی آبوری توقف نموده و راستا هیجان انگیز کاکوک (Kakum) را تا باد به خاطر بسپارید.

تجربه زولزو

در 90 کیلومتری غرب تاکورادی (Takoradi)، روستای زولزو (Nzulezu) بر روی پایه های چوبی ساخته شده و به دریاچه تادانه (Tadane) می نگرد. باور محلی بر این است که روح محافظ روستا به یک حلزون تعلق دارد. این حلزون مردم را به این منطقه هدایت نموده و حال آنان بر پایه ماهیگیری، کشاورزی و گردشگری زندگی خود را بنا نهاده اند. درحالی که هتل در این مکان زیاد هم بر طبق خواسته های سطح بالای مسافرین نیست (برای مثال تلویزیون اتاق ها با باتری اتومبیل کار می نماید) اقامت در اینجا تجربه خارق العاده است خصوصا به این علت که برای رسیدن به این مقصد باید 45 دقیقه کانو سواری کنید!

نظر شما خبرنگارانیی های عزیز درباره این کشور کمتر شناخته شده ولی مجذوب نماینده چیست؟ آیا دوست دارید سفر به غنا را تجربه کنید؟ مثل همواره با خبرنگاران همراه باشید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 1899

به "سفر و ماجراجویی در غنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر و ماجراجویی در غنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید