اجرایی شدن طرح حفاظت از درختان کهنسال در البرز برای اولین بار در کشور

به گزارش مجله مدیریت ناب، ایسنا/ براساس خبرهای واصله، اجرایی شدن طرح حفاظت از درختان کهنسال در البرز برای اولین بار در کشور صورت می گیرد.

اجرایی شدن طرح حفاظت از درختان کهنسال در البرز برای اولین بار در کشور

شهباز محمودی اظهار کرد: چندی پیش آذین فصیح مسئول ثبت آثار طبیعی استان، دکتر خوشنویس از کارشناسان خبره منابع طبیعی و هیئتی از کارشناسان زبده منابع طبیعی و وزارت میراث فرهنگی برای بازدید از دو درخت کهنسال ثبت شده در برغان بر طبق گزارشهای مردمی مبنی بر خطرات احتمالی مراجعه کردند.

معاون میراث فرهنگی البرز ادامه داد: با وجود نبود خطری برای درختان، تصمیم بر اقدامات حفاظتی و نگهداری از درختان اخذ شد که نیازمند یکسری مقدمات است.

محمودی با اشاره به اینکه این اقدام برای اولین بار اتفاق می افتد و نیازمند طرح و بودجه مناسب است، گفت: از مشاوران کارآزموده در این زمینه دعوت شده تا طرح های خود را برای حفاظت از درختان کهنسال ارائه نمایند.

او اضافه نمود: به همین دلیل اولین جلسه بازدید از درختان به همراه مشاوران و با همکاری دهیاری برغان برای ارائه طرح ها صورت گرفته تا از میان طرح های پیشنهادی برترین طرح انتخاب گردد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی البرز درختان کهنسال را جزئی از میراث طبیعی ملی کشور مطرح نمود که بخشی از هویت یک منطقه را در خود جای داده اند و حفاظت از آنها را اقدامی بسیار ارزشمند دانست که در قدم اول در البرز برای دو درخت کهنسال برغان و سپس برای دیگر درختان کهنسال البرز طرح ریزی می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 28 شهریور 1402 بروزرسانی: 28 شهریور 1402 گردآورنده: mnab.ir شناسه مطلب: 2242

به "اجرایی شدن طرح حفاظت از درختان کهنسال در البرز برای اولین بار در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرایی شدن طرح حفاظت از درختان کهنسال در البرز برای اولین بار در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید